5th European Stand-up Pouch Conference: The new world of stand-up pouches (German-English simultaneous translation)

Entscheider/Geschäftsführer aus Verpackungstechnik, Produktion, Einkauf, Vertrieb, Entwicklung sowie Key-Accountmanager

Previous knowledge is helpful, but not required

german / english

1,390.00 € net (264.10 € VAT) for 2 days
Price Livestream: 595.00 € net (113.05 € VAT)
Participation certificate and event documents are included. In the case of a presence event, food and drinks are included in the price, plus VAT, travel and accommodation costs.

0

Days

0

Hours

0

Minutes

Der Standbeutel boomt seit Jahren wie nie zuvor. Experten prognostizieren weiterhin weltweit enorme Wachstumsquoten. Aber woran liegt das eigentlich?
Hat der Standbeutel prozesstechnische Vorteile (Produktion, Haltbarmachung etc.)?
Ist er besonders ökologisch?
Hat der Standbeutel gravierende ökonomische Vorteile?
Ist er besonders handlich?
Oder ist er einfach nur „in“?
Antworten auf diese und viele weitere Fragen liefern wir in dieser 5. Europäischen Standbeutelkonferenz. Ausgehend von Marktforderungen über Marktforschungen bis hin zu handfesten technischen Lösungen für neue und verbesserte Herstell- und Abfüllprozesse, beleuchten wir den „Mega-Trend SUP“ ebenso wie die technischen Belange, die diesem Packmittel seit den 1980er Jahren ein stetiges Wachstum bescheren.
Markeninhaber sprechen ebenso über den Standbeutel wie namhafte Hersteller und Verarbeiter von Standbeuteln und den dazu notwendigen Materialien.
Nutzen auch Sie diese Gelegenheit, neue Impulse zu erhalten und in Ihr direktes Umfeld einfließen zu lassen. Knüpfen und pflegen Sie Kontakte zu den namhaften Branchenvertretern und Marktteilnehmern. Ein besonderer Nutzen entsteht durch die europäische Ausrichtung mit internationaler Beteiligung. Simultaner Übersetzungsservice deutsch - englisch und englisch - deutsch sind selbstverständlich.

Date and Location

MAIN EVENT

Thursday, 13. October 2016, 08:45
Friday, 14. October 2016, 13:10

Vienna House Remarque
Natruper-Tor-Wall 1
49076 Osnabrück

+49 541 6096-0

PRE EVENT

Thursday, 01. January 1970, 01:00

Hotel suggestion

Vienna House Remarque (Event hotel)

Natruper-Tor-Wall 1
49076 Osnabrück

Vienna House Easy Osnabrück (ex Arcona Living)

Neuer Graben 39
49074 Osnabrück

Hotel Walhalla

Bierstraße 24
49074 Osnabrück

advena Hotel Hohenzollern, Osnabrück

Theodor Heuss Platz 5
49074 Osnabrück

Agenda

08 :45


09 :30


09 :45


Reckitt Benckiser (Brands) Ltd

  • Why brand manager are inspired by pouches
  • Attention trap - just a pouch does not work - it depends on details
  • Realisation of a successful launch

Arno Melchior

Bio

10 :25


Sacmi Packaging S.p.A.

  • What is the Bag-in-Box packaging?
  • What is the stand-up pouch packaging?
  • Differences between these two packaging concepts
  • Equipments and lines for their filling, handling, cartoning and palletising

Giuliano Puglia

Bio

11 :05


11 :45


SN Maschinenbau GmbH

  • Technical comparison of FS and FFS systems - Data and facts
  • It depends on volume, form and flexibility
  • The competing systems from the marketing's and purchase's point of view

Reiner Müller

Bio

12 :25


SCHUBERT

  • Sealing behaviour with aluminium foil
  • News about the crotch in seal seams
  • Interfacial phenomena and failure

Dr. Günter Schubert

linkedin
Bio

13 :05


14 :15


QIPACK Netherlands

  • Overview about systems in the market so far
  • The new 100 % seal control system
  • Typical quality improvements by using the new system

Ir. Alexander van Puijenbroek

Bio

14 :55


PreZero Dual GmbH

  • Reasons for a circular economy with packaging
  • As the trade promotes the recycling of packaging
  • Examples of systematic change towards the circular economy

Stephan Garvs

Bio

15 :35


16 :10


Feldmuehle GmbH

  • Why even paper laminates for stand-up pouches (costs, sustainability and marketing)?
  • The technology and the ideas behind Hybrapack
  • The products for paper laminates today and tomorrow

16 :50


SCHÖNWALD CONSULTING

  • Figures, data and facts regarding quantities for pouches in Europe
  • Trends of the coming years compared to bottles
  • Successful criterions for the stand-up pouch from an analyst' s point of view

Jörg D. Schönwald

linkedin
Bio

17 :30


19 :30


08 :15


09 :00


BillerudKorsnäs Germany GmbH

  • Why do paper pouches even boom?
  • The embossment as additional benefit for trade mark and customer
  • Paper pouches with spout - examples

Hein Van den Reek

Bio

09 :40


Sun Chemical NV/SA

  • The demand
  • The importance of the correct ink & adhesive combination
  • The examples

Colin Smith

Bio

10 :20


expe.renz

  • Recycling myth or real demand of the market?
  • New compounds on PP basis - recycling guaranteed!
  • Materials and manufacturing proceedings

Klaus Renz

Bio

11 :00


11 :40


Karlville Development LLC

  • Why recyclable pouches for food
  • Additional profit by integral added value
  • Examples for "green" pouches

John Price

Bio

12 :10


Herrmann Ultraschalltechnik GmbH & Co. KG

  • Ultrasonic sealing technology for packagings - an overview
  • Niche or volume application? Ultrasonic for SUP packagings on all continents
  • Tight sealings despite of product adherence - no problem?!
  • Answers to the questions of tomorrow - new packing materials, new challenges, new solutions

Thomas Fischer

Bio

13 :00


Innoform Coaching GbR

  • The main statements in 10 minutes

Karsten Schröder

linkedin
Bio

13 :10